Leerders
Hier is handige vrae om te gebruik. Hierdie tipe vraagstelling behoort ingeoefen te word. Leerders moet gewoond raak aan hierdie tipe bewoording van vrae.
- Beoordeel die geloofwaardigheid van… Beoordeel die skrywer se opinie/ Beoordeel die gebruik van die … in … /Beoordeel die woordkeuse van …i n paragraaf …
- Skryf twee redes waarom…
- Haal ‘n sin uit paragraaf …/ die ma se spraakborrel aan wat verband hou met …
- Haal twee woorde uit paragraaf … aan om te bewys dat …
- Gee ‘n moontlike rede vir …
- Dui die verskil tussen … en … aan.
- (Die stelling word gemaak in …) Verduidelik hierdie stelling./Stem jy saam met hierdie stelling? Is … ‘n geregverdige stelling?
- In watter opsig verskil … van …?
- Vergelyk … met … Dink jy dit is geregverdig om die afleiding te maak dat …? Motiveer wat jy sê.
- Bewys met twee redes dat …
- Lewer kommentaar op …
- Gee die hoofgedagte van paragraaf/die spotprent/artikel.
- Skryf een woord uit … neer wat aansluit by …
- Verklaar die teenstrydigheid in die … en …
- Dink jy … is korrek? Motiveer jou antwoord.
- Dink jy paragraaf… bevestig wat in paragraaf…gesê is? Motiveer.
- Verduidelik die verband tussen … en …
- Dink jy die skrywer van die teks het sy boodskap geslaagd oorgedra? Motiveer jou antwoord.
- Lei die funksie van die … binne konteks van die spotprent/artikel/advertensie af.
Vrae wat met vraende voornaamwoord begin:
- Waarom is … ironies?
- Hoe verskil … van …?
- Wat beteken die uitdrukking: …?
- Watter implikasie hou dit vir … in as …?
- Watter afleiding kan die leser uit … maak?
- Wat bedoel die kenner as hy noem dat …?
- Watter gevolge kan verwag word as …?
- Watter visuele inligting skep ‘n woonkameratmosfeer /vakansiemilieu/skoolomgewing?
- Watter inligting in paragraaf … ondersteun die hoofgedagte in …?